<< مدیران نمایندگی تبریز >>

مدیریت

<< جناب آقایان ...>>

شماره تماس :

آدرس : 


کاغذ دیواری در تبریز

هموطنان عزیز آذری زبان شهر کاغذ دیواری به نزدیکی شما آمد.

یاشاسین آذربایجان
شهر کاغذ دیواری به منظور داشتن خریدی راحت و آسان در حوزه دکوراسیون داخلی اقدام به تاسیس یکی دیگر از نمایندگی های خود اینبار در شهر تبریز و در کنار شما مردم خوب آذربایجان نموده است.
آدرس :
تلفن :
مدیریت :

کاغذ دیواری تبریز را با مراجعه به نمایندگی شهر کاغذ دیواری تبریز دنبال کنید و بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت و متریال را از این مجموعه بخواهید.

محصولات: کاغذ دینواری های رولی از تمامی برندها، کاغذ دیواری پوستری سه بعدی با تمامی طرح ها و سبک و موضوعات و….

همطنان عزیر در استان آذرباییجان شرقی شهرستانهای تبریز، مراغه، میانه، اهر، بناب، سهند، سراب، آذرشهر، هادی شهر، عجب شیر، سردرود، ملکان، شبستر، خسروشاه، بستان آباد، هشترود، اسکو، ایلخچی، باسمنج، ممقان، گوگان، هریس، یامچی، صوفیان، کلیبر، جلفا، شندآباد، کشکسرای، تسوج، کلوانق، ترکمانچای، لیلان، سیس، بخشایش، قره آغاج، مهربان، تیمورلو، ورزقاق، زرنق، شربیان، کوزه کنان، وایقان، هوراند، مبارک شهر، بناب مرند، شرفخانه، خواجه، آچاچی، دوزدوزان، خوشه مهر، خاروانا، خامنه، تیکه مداش ، آقکند، آبش احمد، زنوز، ترک، خمارلو، خداجو، سیه رود، نظرکهریزی، جوان قلعه
میتوانند با مراجعه به نمایندگی انحصاری شهر کاغذ دیواری در شهر تبریز از خدمات و امکانات و محصولات این برند استفاده نمایند.


شماره تماس :

آدرس :


نگاهی کلی به بناهای مشهور در شهر تبریز:

شهر کاغذ دیواری تبریز افتخار این را دارد با ارائه کاغذ دیواری تبریز به همشهریان عزیز در خدمت مردم عزیز این شهر باشد. در این مطلب به بررسی تاریخچه و معماری بناهای تاریخی در شهر تبریز میپردازیم. تبریز شهر اولین‌ ها اوج شکوفایی خود را در دوران ایلخانیان داشت در این دوران تبریز پایتخت قلمرو وسیع ایران از نیل تا آسیای مرکزی بود. حوادث بسیاری موجب تخریب این شهر از قبیل زمین‌لرزه‌ های بسیار مهیب و حمله بیگانگان شده بود و از نو بناشده است. همچنین این شهر در زمان حکومت‌های تیموریان، آق قویونلو ها و قراقویونلو ها به‌عنوان پایتخت انتخاب‌شده بود.

شهر تبریز به شهر اولین‌ ها معروف است اولین مدرسه، اولین بیمارستان، اولین کتابخانه و بسیاری اولین‌ ها در این شهر احداث ‌شده است. قدمت اکثر خانه ‌های قدیمی شهر تبریز به دوره قاجاریه بر میگردد بیشتر این خانه‌ های قدیمی که بعد از زلزله سال ۱۱۹۳ تخریب‌ شده بودند؛ و شهر جدید و بنا های تازه‌ای روی خانه‌های مخروبه آن دوران ساخته شد که اکنون اکثر این خانه‌ها را در مرکز شهر تبریز میتوان یافت اکنون در شهر تبریز بیش از شش ‌صد خانه قدیمی مربوط به دوره قاجار شناسایی‌شده و تعدادی از آن‌ها تعمیر و به موزه و اماکن فرهنگی تبدیل‌شده‌اند.

بنای تاریخی مشهور تبریز به نام کاخ شهرداری تبریز به سبک معماری آلمانی ساخته‌ شده این کاخ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهر کاغذ دیواری تبریز در این مطلب به معرفی بنا ها و معماری ‌های در شهر تبریز میپردازد. کمتر جایی اطلاعات دقیقی از این بنا ها بیان‌شده است در این مطلب به جزییات این بنا اشاراتی میکنیم. وسعت این بنا ۹۶۰۰ متر و زیربنا ۶۵۰۰ متر با ارتفاع ۴٫۳۰ متر با نظارت طراحان و معماران آلمانی و یک معمار ارمنی در محل گورستان مخروبه‌ای بنام کوی نوبر بنا شد. استفاده از نور پردازی مناسب باعث زیبایی دو چندان این بناشده سبک معماری این بنا از سنگ و ساخت آن با آجر به سبک بناهای آن زمان آلمان از سال ۱۳۱۴ تا سال ۱۳۱۸ ساخته شد.

سازه معروف دیگر این شهر که به دوران قبل از قاجار یعنی دوره زندیه برمیگردد بنایی به نام خانه بهنام هست در دوران ناصرالدین ‌شاه قاجار این بنا بازسازی و زیباسازی شد. بناهایی که در دوره پادشاهی ناصرالدین‌ شاه بازسازی یا ساخته شدند عناصر جدید در دو شاخه یکی عوامل عناصر تزیینی و دیگری در عناصر و عوامل فضایی شکل گرفت عوامل تزیینی شامل پنجره‌ها تزیینات فلزی سرستون‌ها و… بود. عناصر فضایی مانند ساخت بناهای چند طبقه جانمایی پلکان‌ها به معماری آن دوره اضافه شد. امروزه خانه بهنام بخشی از مدرسه معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز است. این بنا دارای ایوان ستون‌دار با تزیینات گچی است، نقاشی ‌های زیبایی بر دیواره‌ها و سقف‌ ها کار شده است. دارای تزیینات و در شومینه، طاقچه‌ ها و اتاق‌های کناری است. در بیرون ضلع جنوبی نیز فضاهایی شامل تراس تابستانی با ستون ‌ها، سرستون‌های گچ کاری شده و مقرنس ‌کاری دیده میشود. ضلع شرقی و غربی، نیز با دیوار های دارای طاق ‌نما مزین شده است.

مجموعه ورودی ممکن است شامل همه یا برخی از این عناصر باشد: درگاه، جلو خان، سردر، هشتی و دهلیز؛ این فضا ها نخستین عناصر فضایی خانه است که در بناهای درون‌ گرای معماری ایرانی که میتوان گفت تنها عامل تزیینی خارج از خانه باشد. ساختار مسکن همواره بر ویژگی ‌های فرهنگی ساکنین استوار معتقد است. چنانکه راپاپورت از معماران معروف گفته است ساختار خانه‌ها بر اساس یک ‌رشته مقاصد پیچیده ایجادشده می شود و صرفاً یک ساختار نیست. ازآنجایی ‌که ساختن یک مسکن نشأت ‌گرفته از پدیدهای فرهنگی است، شکل مسکن و سازمان و نظم فضایی آن شدیداً متأثر از محیطی فرهنگی است که مسکن به آن تعلق دارد. هدف و نقش خانه ایجاد یک واحد اجتماعی و امنیت فضایی است. خصوصیات ویژهۀ یک فرهنگ یعنی روش موردقبول آن فرهنگ که بر اساس آن به انجام امور پرداخته میشود و ازآنچه ازنظر اجتماعی پذیرفت شده نیست، پرهیز میشود و همچنین باید به آرمانه‌های ضمنی نیز توجه شود؛ چرا که این عوامل بر شکل خانه و مجتمع‌ها تأثیر میگذارد.

بررسی ‌هایی که توسط گروه کاغذ دیواری تبریز انجام‌ گرفته نشان میدهد درمعماری ‌های گذشته عمده ‌ترین نکته ‌ای که در ساخت بناها تأثیر گذاشته، استفاده از انرژی ‌های طبیعی مانند آب و باد و آفتاب بود به همین علت خانه ‌ها در مناطق مختلف آب ‌و هوایی جهت و نوع قرارگیری خانه ‌ها به‌گونه‌ ای بود که حداکثر استفاده از انرژی ‌های طبیعی را دارا باشد. در مناطق کوهستانی تمام کوشش معماری بر این بود که هر چه بیشتر از نور و انرژی آفتاب استفاده شود دیوارهای بلند برای کاهش شدت باد های اتاق ‌های تو در تو درعین‌ حال خود بنا ها با ارتفاع کم با پنجره‌ هایی در ابعاد کوچک برای نیل به انتقال کم گرما طراحی‌شده‌اند. شهر کاغذ دیواری تبریز امکان خرید کاغذ دیواری ‌هایی با هر سلیقه‌ ای را در مغازه کاغذ دیواری تبریز ایجاد نموده و به بررسی معماری و طراحی انواع مختلف آب ‌و هوا و تأثیر آن بر خانه‌ها میپردازد. بررسی ها نشان می‌دهد استفاده از پنجره‌های بزرگ آفتاب گیر باعث عبور گرمای خورشید میشود.

بنا به نظر مجموعه شهر کاغذ دیواری تبریز از بناهای منحصر به فرد تاریخی وجود ربع رشیدی توسط رشیدالدین وزیر غازان خان از حکمرانان قرن هفتم، مجموعه مذکور شامل چهار دانشکده بود که در چهارسوی آن قرار داشتند این مکان به نام ربع رشیدی نام گرفت و معروف شد. این بنا شهر آرمانی در زمان خود بود شهری تکمیل دارای تمام نیازهای یک جامعه شهری ازجمله شامل کتابخانه، مدرسه پرورشگاه کودکان یتیم، حمام، مهمانسرا، بیمارستان، مسجد و کارگاه‌های صنعتی. فضل‌الله همدانی برای تأمین هزینه‌ های این شهر کوچک املاک فراوانی را در نقاط مختلف وقف این شهر کرده بود و مخارج این شهر ازآنجا تأمین میشد. اخیراً در کاوش‌هایی در این مجموعه به کاشی‌کاری ‌هایی دست‌ یافته ‌اند. بقایای معماری مدفون لایه ‌های قرون هشتم تا دهم هجری قمری یافت شده. بازمانده‌ های کاشی‌کاری قرن هشتم هجری قمری دارد ربع رشیدی سازه‌ای بزرگ با مساحت حدود ۳۶۰۰ مترمربع است. این اثر در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۹۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بورس کاغذ دیواری تبریز به این مطالب برای آشنایی کلی از مشهورترین و قدیمی‌ترین بناهای شهر تبریز پرداخت امید است موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.